רכב PHEV היברידי-נטען: שאלות ותשובות

כל מה שרציתם לדעת אבל פחדתם לשאול על רכב PHEV היברידי- נטען.

אחרי שתקראו את השאלות והתשובות לא תבינו איך לא התקדמתם עד עכשיו לאחד כזה…

בואו להתעדכן במילון המונחים לעולם החשמל

רכב PHEV היברידי נטען: שאלות נפוצות

Plug in Hybrid Electric Vehicle

רכב היברידי משלב בין מנוע בנזין/דיזל למנוע חשמלי לשם הפחתת הזיהום הנפלט והוא נעזר בסוללה קטנה יחסית. רכב PHEV (Plug In Hybrid vehicle) שומר על העיקרון של רכב היברידי, אבל מציע סוללות גדולות יותר משמעותית לצד האפשרות לטעינת הסוללה משקע חיצוני. הסוללה הגדולה יותר מאפשרת לרכב לנוע על חשמל למרחקים גדולים הרבה יותר מרכב היברידי, כאשר הטווח הרשמי הממוצע עומד על כ-50 ק"מ לרכבי PHEV. רכב חשמלי מלא, נע בכוח החשמל בלבד.

מערכת PHEV – פלאג אין היברייד מאחדת למעשה שתי שיטות הנעה – מנוע בערה פנימית לצד הינע חשמלי. שיטה זו מאפשרת לנהג ליהנות מכל העולמות – מצד אחד נסיעה על טהרת החשמל למרחק של עשרות קילומטרים, ללא זיהום או רעש, לאחר טעינת הרכב מעמדת טעינה או שקע ביתי ומצד שני ליהנות מטווח נסיעה גדול שאינו מוגבל בטווח החשמלי בלבד בזכות השימוש במנוע הבערה הפנימית. בזמן שילוב שתי יחידות הכוח – הבנזין והחשמל במצב היברידי, מושגת גם צריכת דלק נמוכה ביותר ולכן גם עלויות השימוש נמוכות.

גם אם עברתם את טווח הנסיעה בהנעה חשמלית, הרכב נשאר היברידי בהגדרתו. כלומר, מנוע הבנזין ממשיך לטעון את הסוללה בנסיעה ולספק כוח לתנועה לרכב עצמו, והרכב גם נטען מאנרגיית הבלימה. מנוע הבנזין מאפשר טווח נסיעה גדול לצד אפשרות לתדלוק בנזין מהיר בפריסה רחבה שקיים היום, כמו בכל רכב רגיל.

לרכבי ה-PHEV יש שני פתחים המיועדים לתדלוק הרכב: פתח אחד לתדלוק בנזין, ובצע השני קיים שקע הטענה חשמלי לסוללה, שקיבולתה גדולה יותר מזו שברכבים היברידיים שאינם נטענים. את הרכבים יש לטעון בדומה לרכב חשמלי טהור, אולם טעינתם קצרה יותר באופן משמעותי.

כרכב PHEV, היברידי-נטען שכמעט ולא מזהם את הסביבה, מי שיבחר בו יזכה להטבה של 1,010 ₪ בשווי השימוש.

ב- MG EHS PHEV תמצאו המון יתרונות שמאפשרים לכם ליהנות ולהרוויח מכל העולמות.
מדובר ברכב פלאג אין הייבריד גדול ממדים, מרווח ועוצמתי ועם זאת גם חסכוני בדלק ומעניק נסיעה שקטה וירוקה.
ניתן לבחור בזמן הנסיעה האם להשתמש בחשמל או בדלק. וגם אם עברתם את טווח החשמלי הטהור, מנוע הבנזין ממשיך לטעון את הסוללה ואתם נוסעים על מצב היברידי המאפשר חסכון בצריכת הדלק וכמובן, לנסוע לכל מקום שתרצו בראש שקט. בנוסף, רמת האבזור של ה-EHS PHEV היא גבוה מאוד הן בצד אבזור הנוחות והן בצד אבזור הבטיחות המקיף והמתקדם.

ל- MG EHS PHEV יש חבילת מערכות אקטיביות שנועדו לסייע לנהג, תוך שמירה על בטיחות וחווית נהיגה יומיומית נוחה ופשוטה. הרכב כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטומטית, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים, זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד. כל אלה מאפשרים לנהג חווית נסיעה מוגנת, בטוחה ונוחה בכל עת.

השיווק מתחיל בינואר 2021, כאשר רכבים ראשונים יימסרו במהלך פברואר ללקוחות שימהרו להזמין את הרכב.

בשימוש בשקע ביתי – עפ"י הנחיות חברת חשמל לישראל שימוש בהתקן הטעינה לא יעלה על שעתיים רצופות.

הטווח בפועל מושפע מאופי נסיעה, עומס על הרכב, תנאי הדרך והתנועה, תנאי הסביבה (טמפ') וכו'.

אבל, על פי בדיקות מעבדה בהתאם לתקן ,WLTP  הטווח בנסיעה על בנזין בלבד הוא 459 ק"מ והטווח בנסיעה על חשמל בלבד הוא 52 ק"מ. סה"כ 511 ק"מ טווח משולב.

השמונה מוטורס קריית-שמונה , צמרת חיפה, אמפאר נתניה, לובינסקי שורק, לובינסקי ירושלים וכרמלי ב"ש.

הרכב הוא היברידי נטען שקע. כאשר הטווח החשמלי המלא נגמר, הרכב עובר לעבוד כמו היברידי רגיל, ועדיין נעזר בכוח החשמל. כך שבפועל כמעט לעולם לא תבוצע נסיעה אך ורק בכוח הבנזין.

ערכת הניפוח היא רב פעמית.  בכל שימוש בערכה משתמים במיכל עם חומר לאיטום תקרים, כאשר השימוש במיכל הוא חד פעמי. ניתן לרכוש מיכל חדש במרכזי השירות.

זמן הטעינה בכבל מוד 2 ("כבל סבתא") עומד על כ-7.5 שעות מ-0 ל-100%.

מתי שרוצים לחסוך בהוצאות, להנות מנסיעה שקטה, או בעתיד כאשר יהיו מקומות שיגבילו נסיעה של מכוניות מזהמות.

לא, ניתן לרכוש את הרכב גם ללא עמדה אם כי כדי למקסם את יתרונות הרכב, עדיף להשתמש בעמדת טעינה.

ניתן להטעין בעמדות MODE 3 (AC).

עלות כבל 3 MODE הכולל תיק יעודי הינה 1,334 שקלים (כולל מע"מ).

לרכבי PHEV אין גלגל חילופי, אלא ערכת ניפוח.

כן, בהנחה שהסוללה טעונה מספיק כדי להציע טווח חשמלי.

הסוללה מגובה באחריות של 8 שנים או 150,000 ק"מ. במידת הצורך יוחלפו מודולים בסוללה, ולא יהיה צורך להחליף את כולה.

נכון לרגע זה לא, אבל בעתיד יתכן ונאפשר הארכת אחריות בתשלום.