ספינת הדגל של MG היא EHS PHEV, היברידית נטענת

יותר ויותר מכוניות מגיעות לישראל עם טכנולוגיית פלאג-אין הייבריד (PHEV). מה זה אומר וכיצד הכל מתפקד בתוך רכב ה-SUV היברידי-נטען החדש והמסקרן MG EHS PHEV?

בטח כבר ראיתם רכב שכבל חשמל מחבר אותו לשקע שבקיר, והתלבטתם אם הסידור הזה מתאים גם לכם. יש מצב שגם התחלתם לגלגל מספרים כדי לחשב כמה רכב שכזה יחסוך בהוצאות ואולי ברגע האחרון נרתעתם כי שמעתם על טווח חשמלי מוגבל. אז זהו, שלא כל רכב שמחובר עם כבל חשמל הוא רכב חשמלי. יש ביניהם לא מעט שהם היברידיים עם אפשרות טעינה משקע. אפילו שקע ביתי רגיל, והחיסכון בצריכת הדלק הוא עצום וב-MG EHS PHEV מגיעים ל- 55.1 ק"מ לליטר.

 

קבוצת הכלים הזו נקראת פלאג-אין היבריד או PHEV (ראשי תיבות: Plug-in Hybrid Electric Vehicle). הטכנולוגיה שעומדת מאחוריו פשוטה למדי להבנה. מנוע בעירה פנימית קטן וחסכוני ככל הניתן, משולב יחד עם מנוע חשמלי. השניים יכולים לעבוד יחדיו (בהאצה חזקה למשל) או בנפרד ואז המנוע החשמלי הנקי נותן את הטון (כמו בתחילת נסיעה). בזכות סוללות בעלות קיבולת גדולה יותר משמעותית מזו הקיימת במכוניות "היברידיות רגילות", מושג גם טווח נסיעה חשמלי בלבד – של 52 ק"מ. כיוון שיש כאן שילוב של דלק וחשמל, כל נושא חרדת הטווח שקיים במכונית חשמלית, לא קיים במכונית עם טכנולוגיית PHEV. בנוסף, אין כמעט מצב שבו המנוע החשמלי מפסיק לתרום את חלקו למאמץ ההנעה. גם אם עברתם את הטווח החשמלי הטהור, הרכב נשאר היברידי בהגדרתו, ומנוע הבנזין ממשיך לטעון את הסוללה ובמקביל להניע את הרכב.

 

בדומה לרכב חשמלי, כך גם בדגמי PHEV ניתן לטעון את הסוללות משקע חשמל חיצוני רק שבמקרה הזה משך הטעינה הוא קצר מאוד בהשוואה לרכב חשמלי מלא. העובדה שהרכב מונע לא רק בכוח חשמלי, אלא גם בעזרת מנוע הבנזין, שגם מטעין את הסוללה בעצמו מאפשר לבעליו של רכב PHEV שקט נפשי בכל הנוגע לחרדת הטווח מכיוון שברכבי PHEV היא פשוט לא קיימת.

 

דוגמה טובה לכך הוא המצטרף החדש לתחום ההיברידי פלאג-אין בישראל: MG EHS PHEV. ה-SUV החדש משלב מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר המספק 162 כ"ס ולצידו מנוע חשמלי שמפיק 122 כ"ס, ליצירת הספק משולב של לא פחות מ-258 כ"ס. המומנט המשולב הנומינאלי עומד על 37.7 קג"מ ואילו המומנט המקסימאלי עומד על 48.9 קג"מ. כל הכוח הזה עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 10 הילוכים ייחודית – שישה הילוכים בעבור מנוע הבנזין, וארבעה עבור המנוע החשמלי. בצורה הזו מתקבל השילוב המושלם בין ביצועים ליעילות אנרגטית. כמה מושלם? מה אתם אומרים על זינוק מהיר במיוחד מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות?

 

אם נתון הביצועים לא מדבר אליכם, אז לרגע העיפו מבט נוסף בנתון טווח הנסיעה הנקי מפליטת מזהמים. בזכות סוללות ליתיום-יון בעלת קיבולת גדולה של 16.6 קוט"ש, MG EHS PHEV מאפשר טווח נסיעה של כ-52 ק"מ בעזרת הנעה חשמלית בלבד כאשר רובינו לא נוהגים יותר מ-50 ק"מ ביום.טווח הנסיעה תלוי באופי הנהיגה, תוואי הדרך והטמפרטורה. מכונית פלאג-אין מאפשרת לבצע את הנסיעה היום-יומית של בית-עבודה-חזרה בהנעה חשמלית בלבד. ולמי שיש אפשרות להטעין גם במקום העבודה, ירוויח טווח חשמלי גדול עוד יותר עם נסיעה נקייה מזיהום. טעינה אורכת 4.5 שעות מעמדת טעינה ביתית (16 אמפר) או 7.5 שעות משקע ביתי רגיל (כבל מוד 2). ואם מנוע הבנזין התעורר, אז בזכות היחידה החשמלית רכב הפנאי החדש רושם נתון צריכת דלק משולבת פנטסטית של 55.1 ק"מ לליטר בממוצע בנסיעה משולבת (עפ"י תקן WLTP החדש והמחמיר).

 

MG EHS PHEV מציע לרוכשים שקט נפשי. ראשית בטיחות – רכב זה מגיע מאובזר עד הגג במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ומתקדמות. פרמטר שני הוא אחריות. רכב פנאי זה גם זוכה ל-5 שנות אחריות מלאות או 150,000 ק"מ, כשהסוללה זוכה ל-8 שנות אחריות או 150,000 ק"מ.

 

טכנולוגיית ה-PHEV מציעה פתרון פרקטי לאותם אלה שמחפשים רכב ירוק, חסכוני מאוד, וכאן היא ארוזה בעטיפה של רכב פנאי אופנתי, וסופר שימושי.

*נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן. נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער ביחס לנתוני המעבדה.

מתעניינים ב-MG EHS PHEV?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב