רכב חשמלי:שאלות ותשובות

כל מה שרציתם לדעת אבל פחדתם לשאול על רכב חשמלי – אחרי שתקראו את השאלות והתשובות לא תבינו איך לא התקדמתם עד עכשיו לאחד כזה…

מעדיפים לצפות במפגש שאלות ותשובות שערכנו ללקוחותינו ? הקליקו כאן  או להתעדכן במילון המונחים לעולם החשמל

רכב חשמלי שאלות נפוצות

MG היא חלק מתאגיד הרכב הסיני הענק SAIC.  SAIC, נמצאת ברשימת הפורצ'ן 100, במקום ה-39, עם הכנסות של מעל 136 מיליארד דולר

בשנת 2018. היא אחת מ-4 חברות הרכב הגדולות בסין, חתומה על שורה של פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, ומייצרת כ-7 מיליון כלי רכב בשנה.

במחצית הראשונה של 2019 SAIC מכרה כ-82,000 כלי רכב בעלי מנוע חשמלי.

הישגי SAIC – היקף המכירות וההכנסות שלה, הפיתוחים הטכנולוגיים עליהם היא חתומה -מעמידים אותה בחזית מהפכת הרכב 

החשמלי בעולם.

מתוך ראייה ארוכת טווח, הגדירה ממשלת סין את הרכב החשמלי כפרויקט טכנולוגי לאומי.
ב-15 השנים האחרונות, נרשמו השקעות אדירות בפיתוח ובייצור סוללות, נפרסה תשתית ציבורית רחבת היקף לטעינת רכבים חשמליים, וניתנו תמריצים כלכליים מרחיקי לכת לרוכשי רכב חשמלי.

סין החליטה לכבוש את שוק הרכב העולמי באמצעות שליטה ודומיננטיות חסרות תקדים בשוק הרכב החשמלי, והיא ממוצבת כמובילה הבלתי מעורערת של התחום.

לצורך השוואה, נכון לחציון הראשון של 2019 נמכרו באירופה כ-81,000 יח' של רכבים חשמליים אל מול השוק הסיני בו נמסרו כ-550,000 יח' של רכבים חשמליים.

מדינות רבות בעולם רואות ברכב החשמלי פתרון מיטבי לבעיית הזיהום הקשה, הנוצרת על-ידי מסה אדירה של כלי רכב המונעים על ידי מנועי בערה פנימית. לזיהום הזה יש משמעויות בריאותיות וכלכליות דרמטיות. החיפוש אחר מקורות אנרגיה זולים יותר ומזהמים פחות – לצד ניתוק התלות הבעייתית בשוק הנפט התנודתי – גורמות למדינות רבות לעודד רכישת רכבים חשמליים באמצעות שורה ארוכה של תמריצים.

במהלך השנים הקרובות, מדינות רבות באירופה יאסרו מכירת כלי רכב עם מנועי בערה פנימית ו/או כניסת כלי רכב מסוג זה לתחומי ערים מרכזיות. בנורבגיה ובהולנד תיאסר לחלוטין מכירת כלי רכב מונעי דלק ב-2025, פריז תאסור כניסת רכבי בנזין ודיזל לתחומה כבר ב-2030, וזוהי – כאמור – רק קצה הרשימה. המהפכה החשמלית כבר כאן, היא מתרחשת לנגד עינינו ובשנים הקרובות רק תצבור עוד תאוצה.

ישראל – כמעצמה של טכנולוגיה עילית וחדשנות – מצטרפת למהפכה, ומשרד האנרגיה מקדם פריסת תשתית ציבורית משמעותית לטעינת רכבים חשמליים, ומאיץ משמעותית את התהליך.

רכב חשמלי הוא רכב שבו ההנעה מתקבלת ממנוע חשמלי, וזאת בניגוד למנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) המותקן ברכב קונבנציונלי. מקור האנרגיה ברכב חשמלי הוא החשמל האגור בסוללות. מהן, מועבר החשמל אל מנוע או מנועים חשמליים מבוקרי מחשב, שמניעים את גלגלי המכונית. מנוע חשמלי הוא בעל ניצולת אנרגיה גבוהה הרבה יותר מאשר מנוע בעירה פנימית: אין בו את אובדן האנרגיה שנובע מיצירת חום או מריבוי של חלקים נעים.

לא. הנהיגה ברכב חשמלי היא בדיוק כמו ברכב קונבנציונלי ואין צורך ברישיון מיוחד או בהכשרה כלשהי.

המרכיב המרכזי שמייקר מכונית חשמלית הוא עלות הסוללות, שהן מתקדמות טכנולוגית, צריכות לאגור אנרגיה רבה ולשמור על הקיבולת שלהן לאורך זמן. עם זאת, עלות הסוללות נמצאת במגמת ירידה, ויש גם תמריצי מס לרכישת רכב חשמלי, כמו מס קנייה (העומד על 10% עבור רכב חשמלי אל מול כ-83% אחוזים עבור רכב בנזין/דיזל) וקיימת הטבה בדמות שווי שימוש מופחת לרכב צמוד ממקום העבודה.

המזגן ברכבים חשמליים יעיל בהרבה מהמזגן ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימי בזכות העובדה שהמדחס יכול להשתמש במתח גבוה
והוא כמעט ולא מתאמץ. בחישוב גס המזגן צורך בין חצי אחוז לאחוז, מקיבולת הסוללה בכל שעה.

הדלקת אורות היא זניחה לחלוטין ואינה משפיעה בשום צורה מורגשת על טווח הנסיעה.

רכב היברידי משלב בין מנוע בנזין/דיזל למנוע חשמלי לשם הפחתת הזיהום הנפלט והוא נעזר בסוללה קטנה למדי. רכב PHEV (Plug In Hybrid) שומר על העיקרון של רכב היברידי, אבל מציע סוללות גדולות יותר אפשרות לטעינת הסוללה משקע חשמל ונסיעה ארוכה בהרבה על חשמל בלבד. רכב חשמלי מלא, נע בכוח החשמל בלבד והוא זקוק לטעינת חשמל בלבד, ולא לתדלוק קונבנציונאלי.

מוסכים צריכים לקבל אישור מיוחד כדי לטפל בכלי רכב חשמלי לפי דרישות החוק. כבר היום יש לנו מספר מרכזי שירות מורשים לטיפול ברכב חשמלי.

הטיפול ברכב חשמלי כולל בדיקות פיזיות כלליות של הרכב (בלמים, מפלסים, וכו'), בדיקות מערכות הרכב והסוללה עם מחשב אבחון יעודי , החלפת מסנן מזגן ומילוי נוזל לניקוי שמשות. יש לפעמים גם טיפולים הכוללים החלפת נוזל בלמים (כל שנתיים) החלפת נוזלי קירור (כל 5 שנים או 120,000 ק"מ) וכו', בהתאם להוראות היצרן לדגם הרכב הספציפי.

במפרט יש נתון של צריכת חשמל וואט לשעה/ק"מ, וניתן להשוות את הנתון הנ"ל, כמו כן להסתכל על טווח הנסיעה (תלוי בגודל הסוללה ובצריכת החשמל המושפעת מאופן הנהיגה).

המדינה מעניקה הטבת מס של 10% מס עבור רכישת רכב חשמלי אל מול 83% מס עבור רכישת רכב דיזל/סולר. המדינה מעודדת רכישת כלי רכב חשמליים, מכיוון שכלי רכב חשמליים יקרים יותר מרכבי בנזין/דיזל היא מעניקה הטבת מס משמעותית.  עובד אשר יבחר לקחת ממקום העבודה רכב צמוד מונע חשמל או PHEV יזכה להטבה של 1,000 שקלים בשווי השימוש.

כן. ניתן לבצע חידוש רישיון לרכב בכל מכון רישוי מורשה.

בדומה לרכב בנזין\דיזל, עלות הביטוח משתנה מלקוח ללקוח בהתאם לעבר הביטוחי, למקום המגורים ומשתנים נוספים, ישנן שאינן דורשות מיגון. כל אלו, בהתאם לשיקול חברת הביטוח.

כלי הרכב החשמליים נמצאים בקדמת הטכנולוגיה הבטיחותית בעולם הרכב וכל נהג יוכל לנהוג בו בקלות

לא. אין סכנה ממשית לגעת ברכב כשהוא רטוב. גם רכב חשמלי טבול במים אינו מהווה סכנת התחשמלות למי שמסביבו או שנוגע בו.

אנחנו פועלים בMG כל עת להרחיב את רשת הפריסה של עמדות הטעינה ברחבי ישראל.

כיום אנחנו ספקי תשתיות הטעינה הנמצאים איתנו בהסדר הינם:

EV וסונול : 03-8070080 , 24/7

אפקון : 073-2001888, 24/7

גינרגי :  077-2200044 , 24/7

שירות לקוחות MG עומד לרשותך גם בוואצאפ – 0529658796 א'-ה' 08:00-17:00

מוזמנים לפנות אלינו מחוץ לשעות הפעילות ונשמח לעזור לכם בהקדם האפשרי

סוללה והטענת רכב חשמלי

את התדלוק המוכר לכם תחליפו בחיבור פשוט של תקע מעמדת טעינה למכונית החשמלית שלכם. קיימים מספר סוגים של עמדות טעינה, ההבדל המרכזי הוא בין תחנות טעינה בזרם AC, כמו בשקע ביתי למשל, או תחנות טעינה בזרם ישיר DC שמאפשרות טעינה מהירה יותר. MG ZS EV מגיע גם עם כבל הטענה שמתאים לשקע ביתי רגיל.

על פי התקנות במדינת ישראל, בבית, מותר לחבר רכב חשמלי לשקע כוח, (שקע שנראה בדיוק כמו כל השקעים הרגילים בבית אבל מותאם להספק
גבוה) ואסור להטעין בעזרתו יותר משעתיים רצופות, או לשקע חשמל תעשייתי. השקעים האלו ניתנים להתקנה על ידי כל חשמלאי מוסמך.

ניתן להתקין את עמדת הטעינה במקום העבודה במידה והרכב חונה שם את מספר השעות הנדרש לטעינה של הצריכה היומית.

אופי טעינת הרכב הוא תלוי צרכים. הטעינה האידיאלית הנה טעינת לילה או במהלך שעות העבודה או חניה ממושכת בעמדה סטנדרטית. אולם בנסיעות ארוכות, ניתן לטעון את הרכב גם בעמדות מהירות לשם הארכת טווח הנסיעה בזמן מינימלי. טעינה מהירה DC עשויה להשפיע על אורך חיי הסוללה מעט יותר מאשר טעינת AC, לכן מומלץ להשתמש בטעינת DC רק במקרה הצורך.

ישנן עמדות טעינה ציבוריות הפזורות ברכבי הערים ובתחנות דלק נבחרות, כמו כן, ניתן להשתמש באפליקציות ייעודיות שסוקרות את כל עמדות הטעינה בפריסה ארצית, לדוגמה באפליקציית waze.
לובינסקי מעמידה לרווחת לקוחותיה עמדת טעינה מהירה במרכז השירות כרמלי, באר שבע, בה תוכלו להנות מהטענה של 15 דקות הראשונות במתנה: https://waze.com/ul/hsv89xgr12
העמדה פתוחה 24/7 במידה והשומר אינו נמצא במקום יש לפנות ל 3038*

בנוסף תוכלו ליהנות מעמדת טעינה מהירה (DC) ועמדת טעינה רגילה (AC) במרכז המכירה והשירות המרכזי של לובינסקי בשורק (ראשון לציון). העמדות ממוקמות בסמוך לשער 5 ויפעלו בין השעות 8:00-20:00. לקוחות לובינסקי ייהנו מ-15 דקות טעינה ראשונות בחינם והחל מהדקה ה-16 תחוייב הטעינה בעלות של 0.99 ₪ לקוט"ש.

אין חשש להתחשמלות בגלל תנאי מזג אוויר, הרכב מותאם לשימוש בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

כן. כבל הטעינה ננעל כאשר נועלים את הרכב ולא מאפשר את הניתוק לפני פתיחתו של הרכב.

הרכב מתריע מראש, כך שהנהג לא יופתע מכך שהחשמל נגמר בפתאומיות. במקרה שנגמר החשמל, יש לנסוע לעמדת טעינה/שקע מתאים ולהטעין את הסוללה.

כאשר הרכב חונה, ניתן לצפות לירידה של 3% בחודש בקיבולת הסוללה, בעיקר בגלל תהליכי בקרה ובדיקה עצמית שמתרחשים באופן קבוע בתוך הסוללה.
מומלץ במקרים של חניה ארוכה, לנתק את מצבר ה12 וולט על מנת לשמור עליו.

MG ZS EV מגיע יחד עם הסוללה והיא שייכת ללקוח.

בהחלט כן, הנהג מקבל התרעה לטווח הנסיעה הנותר, לאורך כל זמן הנסיעה ישנו חיווי המציין את מספר הקילומטרים שנותרו לטעינה.

 

הסוללה ממוקמת בחלקו התחתון של הרכב, ולכן היא איננה פוגעת בנפח תא המטען או במרווח בתא הנוסעים.

עלות למחזור טעינה מלא בטעינה ביתית הינה כ-25 שקלים (בהתאם למחירון חברת החשמל), עבור טווח נסיעה של עד כ-263 ק"מ.

     תעריפי טעינה בעמדות ציבוריות יקבעו ע"י ספקי העמדות.

כמובן. תחילה, יש לקבל אישור להתקנת עמדת טעינה מדיירי הבניין, מאחר ועמדת הטעינה אינה ניידת, יש צורך בחניה פרטית קבועה.

 

בדומה לסוללה של טלפון סלולארי, בכל כלי הרכב החשמליים טווח הנסיעה מצטמצם מעט עם הזמן, ההערכה היא להפחתה של עד 10% לאחר 8 שנים, מותנה בכך שהסוללה הוטענה בעיקר בעמדות טעינה רגילות AC. הטענה תכופה בעמדות טעינה מהירות DC מאיצה את קצב הפחתת טווח הסוללה.

רוב העמדות אכן מתאימות לטעינת הרכב. יש לוודא כי התקן של העמדה תואם לתקן CCS Type2.

כמובן! אנחנו עובדים עם שני ספקי תשתיות הטענה מהגדולים בישראל- "ג'ינרג'י","אפקון" וסונול EVI.
תוכלו ליהנות מפריסה ארצית של 13 עמדות טעינה של אפקון ,40 עמדות של ג'ינרג'י ו90 עמדות של סונול EVI.

במקביל תוכלו להנות מ-15 דקות הטענה במתנה בעמדת טעינה מהירה  במרכז השירות כרמלי, באר שבע, : https://waze.com/ul/hsv89xgr12
העמדה פתוחה 24/7 במידה והשומר אינו נמצא במקום יש לפנות ל 3038*

כן! לקוחות MG ZS EV נהנים מהטבה של 12% הנחה לטעינה בעמדות אפקון וג'ינרג'י וללא עלות התחברות והחודש (יולי 2020) הטענה חינם בכל עמדות הטעינה של סונול EVI.
על מנת ליהנות מההטבה בעמדות הטעינה יש להוריד את האפליקציה שלהם לאתר ולהרשם.

כמובן! לאחרונה נוספה עמדת טעינה מהירה (DC) במרכז השירות כרמלי, באר שבע.
לקוחות MG ZS EV מוזמנים להטעין רבע שעה ראשונה מתנה והיתרה בעלות מוזלת של 99 אג' לקוט"ש.
לניווט: https://waze.com/ul/hsv89xgrmb

בנוסף ישנן עמדות טעינה מהירות (DC) נוספות בפונדק ה-101 ק" ובצוקים.

לא. כלי רכב חשמליים תוכננו לעמוד בכל סוגי התאונות ומציעים בטיחות זהה או אף טובה יותר מרכב בעל מנוע בערה פנימית.

כן. אפשר לטעון רכב חשמלי בגשם ללא בעיה. אין לעשות זאת במקרים בהם הרכב או האזור בו אנו עומדים מוצף לחלוטין מים.

לפני שהסוללה מתרוקנת לחלוטין הנהג יקבל התראות רבות והרכב יגביל את הספק המנוע באופן יזום והדרגתי, על מנת להזהיר את הנהג ולהימנע מראש מהתרוקנות מוחלטת של הסוללה. במידה וזה קרה הרכב יעצר וצריך לגרור אותו לעמדת טעינה, או להטעין במקום.

הסוללות היום הן מודולריות לחלוטין (אפשר להחליף כל חלק בהן). אין צורך להחליף את כל הסוללה אלה אם כן הוסב לה נזק משמעותי. את הסוללה מחליפים, אם יש צורך, במרכז שירות מורשה שדואג לארוז אותה ולהחזיר ליצרן.

הסוללות היום הן מודולריות לחלוטין (אפשר להחליף כל חלק בהן) ולכן רק במקרה של פגיעה חמורה יהיה צורך בהחלפת הסוללה. עם MG ZS EV אתם נהנים מאחריות ארוכה של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ במידת הצורך.

בניגוד למנוע בעירה פנימית שממשיך לעבוד גם כשהרכב עוצר בפקק, מנוע חשמלי אינו צורך חשמל כלל כאשר הרכב עומד. זו הסיבה שרכבים חשמליים הרבה
יותר יעילים לזחילה בפקקים מאשר רכבים בעלי מנוע בעירה פנימית.

נכון. לפני התרוקנות מלאה של הסוללה הנהג יקבל איתותים רבים שנועדו למנוע מצב זה. במצב של התרוקנות מלאה יש לגרור את הרכב לעמדת טעינה או לבצע טעינה במקום.

המכוניות החשמליות שלנו מצוידות בשקעי CCS (מערכת טעינה משולבת), כך שניתן לטעון אותן בעמדות טעינה סטנדרטיות, בשקע טעינה ביתי או בעמדת טעינה מהירה ציבורית.

קצב הטעינה איננו ליניארי ותלוי גם בטמפ' הסוללה ורמת הטעינה ככלל אצבע ניתן להגיד לדוגמא כי בטעינת DC הזמן הנדרש להטעין מ-80% ל-100% שווה לזמן הנדרש מ-0 ל-80%. בכל מקרה קצב הטעינה בשלבים האחרונים של הטעינה יורד

עלויות האחזקה של רכב חשמלי נמוכות משמעותית מרכב בנזין/דיזל מקביל.

בשנתיים הראשונות דמי האחזקה הם ללא עלות ומהשנה השלישית התשלום יעמוד על כ-250 ₪ לשנה.

רכב חשמלי MG ZS EV

כמובן! ניתן להגיע עם הרכב החשמלי לכל חלקי ישראל. תחילה לפני היציאה לדרך יש לתכנן היכן עושים תחנת התרעננות בדרך, עוצרים לקפה בזמן שהרכב נטען בעמדת טעינה מהירה וממשיכים בדרך.

הדבר הראשון בו תחושו כשתנהגו ברכב חשמלי הוא השקט!
במנוע חשמלי אין כמעט חלקים נעים והוא אינו מרעיש. הנסיעה לא רק שקטה מאוד אלא גם חלקה ונטולת רעידות. זמינות הכוח המידית, מתקבלת חוויית נהיגה עוצמתית, שקטה וחלקה במיוחד.

טווח הנסיעה של רכב חשמלי תלוי בגורמים רבים, כמו הספק הסוללות, אופי הנהיגה והמשקל העצמי של הרכב. בעבר, רכבים חשמליים סבלו מטווחי נסיעה קצרים יחסית, אך כיום, הודות להתפתחות הטכנולוגית בתחום הסוללות ואגירת האנרגיה, הם מציעים טווח נסיעה ארוך ומספק. טווח הנסיעה של רכב הפנאי החשמלי MG ZS EV למשל הוא כ-263 קילומטרים מטעינה לטעינה – בנסיעה משולבת ועל פי תקן WLTP החדש והמחמיר. רק כדי לקבל פרופורציה, נהג ישראלי נוסע ברכבו בממוצע כ-43 קילומטרים מדי יום.

MG ZS EV נמכר בשתי רמות גימור.

רמת הגימור הבסיסית NET S הינה מ-138,888 ₪

ורמת הגימור המובחרת יותר NET-UP S הינה מ-141,111 ₪.

המחיר כולל כבל MODE 2 לטעינה ביתית

כבל MODE 3 המתאים לטעינה ציבורית AC

עמדת טעינה – ללא התקנה.

 

*המחיר עבור שתי רמות הגימור, מתייחס בשני הדגמים לצבע לבן. צבע מטאלי Electric blue  הינו בתוספת של 999 ₪.

*המחיר אינו כולל אגרת רישוי לשנה הראשונה בסך 1,809 ₪.

המלאי הראשוני מוגבל והרכבים הראשונים ימסרו בתחילת 2020. תינתן עדיפות ללקוחות שישריינו ראשונים את הרכב.

כן, ואפילו טובים יותר. במנוע בנזין או דיזל, עקומת המומנט שקובעת בעצם כמה כוח זמין עומד לרשות הנהג, תלויה במהירות המנוע או בסל"ד (סבובים לדקה) שלו. במנוע חשמלי לעומת זאת, כל המומנט מתקבל ב"אפס סל"ד", והעקומה שלו שטוחה לחלוטין. במילים אחרות, לרשות הנהג עומד כוח זמין בכל עת, ועובדה זו מאפשרת ביצועים טובים ותאוצות ביניים טובות.

ה-MG ZS EV מציע נפח תא מטען זהה לזה של גרסת הבנזין, מכיוון שהסוללה נמצאת בתחתית הרכב, לכן תא המטען איננו נפגע מהוספתה ונותר 448 ליטרים.

כלי רכב חשמליים אינם זקוקים לתיבת הילוכים משום שמנוע חשמלי מייצר אל כל כוחו כבר מהסל"ד הראשון.

דרגת הזיהום של ה-MG ZS EV היא 1 (הדרגה הנמוכה ביותר), מכיוון שהרכב איננו פולט מזהמים לאוויר.

צריכת החשמל מושפעת מצורת הנהיגה, בדומה לרכב בנזין/דיזל. בירידות, ניתן להטעין את הרכב על ידי שימוש בבלימה רגנרטיבית (מערכת ה-KERS), שהופכת את אנרגיית הבלימה לחשמל. נסיעה עירונית ברכב חשמלי צורכת אנרגיה נמוכה יותר אל מול רכב בנזין/דיזל.

ניתן לטפל ב-ZS EV בכל מוסך שיש לו הרשאה לטיפול ברכב חשמלי כנדרש לפי החוק בישראל.

 בדומה לנהיגה ברכב רגיל (בנזין/דיזל), צורת הנהיגה משפיעה על צריכת החשמל גם ברכב חשמלי.

לא. הרכב החשמלי מציע מקור אנרגיה זמין, מרגע הלחיצה על דוושת התאוצה, דבר המאפשר שיפור ביצועים.

ה-ZS EV מעניק עיצוב חדשני ואבזור יוקרתי במחיר נגיש. תוכלו ליהנות כסטנדרט משפע של מערכות הבטיחות האקטיביות, תא מטען שימושי ומרווח נאה, מהם מנהנים כיום בישראל רק ברכבים מבית מותגי היוקרה.

נכון להיום, יש אישור התקנה רק לאביזרים ללא התערבות במערכת החשמל.

לכל הלקוחות שירכשו את MG ZE EV, ניתנת התחייבות של חברת לובינסקי להענקת מחיר מחירון עתידי במועד רכישת הרכב החשמלי הבא.

ה-ZS EV מוצע בשתי רמות גימור, שתיהן בעלות רמת אבזור בטיחותי גבוהה ומפרט אבזור גבוה. הרמה הבכירה מציעה גג שמש פנורמי, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפוד דמוי עור, מצלמה אחורית, CarPlay ועוד…

ה-MG ZS EV מציע בגרסתו הבכירה שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ובניהן: בלימה אוטונומית עד 150 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד…

כל שנה או 24,000 ק"מ, הקודם מבין השניים

הרכב מוצע בשתי רמות גימור, NET UP S, ו-NET S.

1,500 ₪ להתקנה סטנדרטית והעמדה בבעלות הלקוח.

אנו עובדים עם עמדות של מספר חברות גדולות ומובילות בישראל בתחום ולכל עמדה יש אחריות עפ"י תנאי החברה.