לאילת, בלי דלק.

מאז פרצו חיילי חטיבת הנגב את הדרך לאילת, אז אום רשרש, במסגרת מבצע עובדה ב-5 במרץ 1949, כמעט כל ישראלי שואל את עצמו לפחות פעם בשנה – מה היא הדרך הנכונה להגיע לאילת? בטיסה? או אולי בנהיגה במכונית? ומה משתלם יותר כלכלית?

עם ההגעה של MG ZS EV לישראל, החלטנו לענות לשאלה שכמעט כל לקוח תוהה לגביה – איך אני מגיע לאילת עם המכונית החשמלית שלי? מכיוון שה-ZS EV הוא מראשני הג'יפונים המגיעים לישראל עם הינע 100% חשמלי. כן, לגמרי ללא דלק, אפילו לא קצת.

אז העמסנו את הרכב בציוד לסוף שבוע באילת, נהג ושני נוסעים, הגדרנו מה הדרך כדי שנדע איפה ניתן להטעין את הרכב בדרך.

ו… יצאנו לדרך!

 נקודת מוצא- אולם תצוגה MG-ראשון לציון. עבור מרבית מהנוסעים זו הייתה הפעם הראשונה לנסוע ב-MG ZS EV שהגיע לישראל רק ימים אחדים קודם לנסיעה. כולם יכלו מיד להתרשם מהנסיעה החרישית של ה-ZS EV, ללא שום צלילי מנוע ועם הרגשה טובה בלב שהרכב לא פולט גזים שמזהמים את האוויר שכולנו נושמים. המושבים המפנקים של ה-ZS EV הנעימו את הנסיעה והמתלים הרכים שמרו על נינוחות וריחפו מעל לשיבושי הדרך. אבל בתחום הביצועים, קשה היה להרפות מדוושת האלקטרונים, שכן התאוצות של ה-ZS EV פשוט ממכרות ודומות יותר לאלו של רכב ספורטיבי. זאת כמובן הודות ל-141 כ"ס הסוס של המנוע החשמלי, אבל גם לעובדה ש-35.6 הקג"מ של המנוע, זמינים מיידית.

עצירה ראשונה-באר שבע.

עצרנו בבאר שבע לטעינה קצרצרה שארכה 15 דקות בלבד (קפה קצר בעמידה) בעמדה מהירה ועצירה קצרה נוספת בק"מ ה-101 של כושי רימון, שם ישנה עמדת טעינה מהירה (יש עמדה מהירה גם בצוקים שניתן לעצור גם בה). בנהיגה רגועה ניתן גם להסתפק בעצירה אחת בכושי רימון, ולעצור שם לכחצי שעה ומשם לאילת.

מיד עם סיום הטעינה המשכנו לעבר אילת, כאשר הרכב ננהג באופן רגיל, ללא הקפידה על כללי הנהיגה החסכונית המשכנו לתת דרור לכוח המנוע, אך גם ליהנות מיכולת הטעינה העצמית של הרכב (רגנרציה) בירידות הממושכות שלאורך הדרך.

ההגעה לאילת!

עד מהרה, ואולי אפילו מהר מהצפוי, הגיענו לאילת תוך פחות מארבע שעות, כולל העצירות שלאורך הדרך. המסקנה היא, שעל פניו, אין שוני בנסיעה לאילת עם רכב בעל מנוע בערה פנימית לעומת רכב חשמלי, שכן בכל מקרה נוסעי הרכב זקוקים לעצירה אחת או שתיים לשתייה והפסקת נוחיות, כאשר ברכב החשמלי, בזמן זה הוא גם מספיק לטעון מספיק חשמל להמשך הדרך.

את ההבדל העיקרי מצאנו בעלות הנסיעה. זו, ממתחם לובינסקי בשורק (ראשון לציון) ועד אילת, עמדה על 42 שקלים בלבד בעלות החשמל! בעתיד הקרוב יתווספו עוד ועוד עמדות טעינה לאורך הדרך, מה שכמובן יקל על הנסיעה, יוסיף נקודות עצירה אפשרויות ולמעשה, יאפשר כיסוי כלל ארצי לנסיעה ברכב החשמלי שפתח את המהפכה – MG ZS EV.